Roadtrip Australia 2015

LET'S THROW IT BACK: MISSION BEACH

• 08.06.2015 kl.22:03

Throw back, Mission Beach, 29-03-2015.

Kan nesten ikke tro at det allerede er over to mnd siden vi ble ferdige roadtripen i opp Australias østkyst. Det kjennes som om alt var i går jo! Jeg satt og så gjennom masse bilder i går kveld og fant så utrolig mange fine som jeg ikke har lagt ut enda - tenkte derfor å legge ut noen en gang i blant, mens jeg drømmer meg tilbake til den fantastiske turen. Disse bildene er fra Mission Beach, bare tre dager før vi dro til Indonesia, her gjorde vi bare et lite stopp i en liten time før vi skulle levere bilen i Cairns. Fin strand og strålende sol, det er to komponenter som virkelig gjør livet idyllisk! Og gud så mange flotte strender vi besøkte, Australia er virkelig et helt nydelig land.

Nå er det tirsdag morgen og jeg skal snart på jobb. Frokost er spist og kaffe er drukket, nå tar jeg i mot min aller siste jobbuke med et smil!

MY AUSTRALIA ROAD TRIP HIGHLIGHTS / TIPS #2

• 03.05.2015 kl.14:07
  • Fraser Island, å kjøre rundt med firehjulsdriven bil på homplete veier og langstrekte strender var ikke i hele tatt sånn som jeg tenkte meg at det skulle være.. Det var enda bedere!! Dette var jo på selveste bursdagen til kjære og heldigvis hadde han enda mere glede av kjøreturen en hva jeg hadde! Hompetitten teia veier inni skogen og full fres gjennom strømmer så vannet bare spruter - det er guttetingen sin det! Fraser var helt supert, dyrt, men absolutt verdt hver krone. Vi så utrolig mye fint og bare storkoste oss i hverandres selskap hele dagen - fantastisk dag!

Lake McKenzie, en av mange innsjøer på Fraser Island. Finere innsjø skal du lete lenge etter! Uheldigvis så var ikke været på topp når vi var her, så bildene rettferdiggjør ikke hvor pent det egentlig var. Desverre var det også veldig populært, så stranden fylte seg fort full av folk.. Men sånn er det jo desverre mange kjente feriesteder. Vi koste oss uansett og tok masse masse bilder.

Sailing in Whitsundays, utvilsomt mon absolutt favoritt opplevelse på hele turen! Nydelig krystallklart vann, seilig, god mat og herlige mennesker. Jeg skal ha en seilbåt når jeg blir stor, og jeg skal lære meg å seile. Vi var på båten en natt og to dager. Turen var kjempe dyr, men helt super verdt det! Vi var så sene med å bestille at det var så vidt vi fikk plass.. Heldigvis hadde båten Iceberg enda ledige plasser og vi fikk dra! På vår båt var vi 12 gjester og to super hyggelige crew folk! (Herregud drømmejobb!) i alle fall, all mat var inkludert, og den var kjempe god. Vi ble vist rundt i Whitsundays flotte øyer og gikk i land på den største av øyene, Whitsunday. På kvelden satt alle og tømte i seg litt alkohol og det var prating til langt på natt. Neste dag snorklet vi, solet oss og seilet en del. Rett og slett to helt perfekte dager!

Whitehaven beach, for et absolutt paradis. Har dere noen gang sett en så fin strand. Fortalte nettopp at vi gikk i land på den største øyen i Whitsundays, som faktisk heter Whitsunday, her var Whitehaven Beach og finne. Kan jo ikke si annet enn at det var som å gå rett inn i et overredigert postkort, men så er det virkelig. Bildet av stranden er tatt fra utkikkspunktet på øyen, etter det gikk vi ned og fikk badet og solet oss i et par timer. Herlig dag.

Dykking i Great Barrier Reef, jeg tror ikke jeg er alene om å ha "Dykke i Great Barrier Reef" på listen over ting å gjøre før keg dør. Check! Jeg elsker å dykke, og synes det er en fantastisk opplevelse hver gang. Korallene i Great Barrier var helt fantastiske, fineste jeg har sett! Desverre var det for min smak litt for tomt ellers.. For lite fisk og levende kryp som beveger seg. Men men, uansett en helt herlig opplevelse og ikke minst på grunn av mitt neste punkt på listen:

Helikopter tur over Great Barrier Reef, for en WOW opplevelse! Dette var noe vi bestilte ekstra den dagen vi var ute på båt og dykket. Etter dykkene hentet de oss på båten med en liten båt og tok oss med til en plattform, hvor vi så gikk inn i helikopteret! Heldig som jeg er fikk jeg være den ene av 6 som fikk sitte foran. Altså satt jeg ved siden av føreren med verdens beste utsikt, mens de andre ble trykket inn bak. Heldige meg! Helt syyk opplevelse i alle fall! Første gang i et helikopter. Jeg fikk se Great Barrier Reef både fra havets bunn og fra høyt oppe i himmelen. Tipp topp avslutning på en helt fantastisk tur!

Det var da andre og siste del av mine høydepunkter fra Australias østkyst roadtripen! Turen var helt episk og vil anbefale å legge det på bucketlisten!! Ellers så er den en ting jeg ikke har skrevet, men som garantert må nevnes; hele bo i campervan opplevelsen.. Slve i bilen, lage mat i bilen, vaske opp i bilen, ja rett og slett sirkulerer alt rundt bilen. Det var virkelig noe helt nytt, men også super artig! Håper på å kunne kjøpe en bil og pusse den opp med seng, kjøleskap og vask og så gjøre samme type roadtrip i Europa!! Roadtrip er virkelig noe helt spesielt - fritt og flott. Ellers håper jeg dere har hatt en strålende helg til nå og at dere nyter søndagen!

MY AUSTRALIA ROAD TRIP HIGHLIGHTS / TIPS #1

• 29.04.2015 kl.15:09
  • Her er del 1 av 2 på listen over mine absolutt hødepunkter fra roadtripen opp Australias Østkyst. Turen var helt fantastisk og på de 3860 kilometerene vi kjørte var det hundretalls av nydelige steder, men her kommer i alle fall en håndfull av mine favoritt steder/øyeblikk. Enjoy!

Seal Rocks, dette var et av våre første stop og vi tilbrakte bare noen timer her. Vi spiste lønsj, slappet av på stranden og så på de som surfet. Bildene er bare fra en av mange strender på Seal Rocks.

Booti Booti Beach, det finnes ikke ord for hvor takknemmelig jeg er for at vi stoppet nettopp her. Vi så bare en skilt langs veien som leste "Booti Booti National Park", hadde ikke navnet vært så morsomt og innbydende som det er hadde vi kjørt rett forbi! Uansett, Booti Booti Beach hadde en strandlinje på over 11 km, og for uten om en gammel mann som stod og fisket var vi det eneste liv å se. Helt nydelig.

Byron Bay, heads down et av stedene jeg likte aller best. Såklart var den deilige surfingen en av de store grunnene til at dette var paradis, men også den fine stranden, de kule butikkene og den chille viben over hele stedet. Takk for flere fantastiske dager.

Delfinene som lekte i krystallklart vann utenfor Cape Byron, Australias østeligste punkt, må også nevnes i sammenheng med Byron Bay!

Killen Falls, noen km inn i landet fra Byron Bay fant vi dette skjønne paradis. Vi fikk til og med nyte stedet og utsikten en god time før noen andre kom.

Nimbin, kanskje den rareste lille byen jeg noen gang har besøkt. Himmelen for et hvert gjennværende hippiehjerte. Her selger de weed og cookies på hvert hjørne, store bonger i alle mulige fasonger og farger er å se i alle byens butikker, de fører gatelangs store kampanjer angående legalisering av medisinsk marihuana og 60 åringene har dreads ned til rompa. Jeg hadde ikke ville tilbrakt en hel natt her, men dette er absolutt et av stedene du ikke kan gå glipp av på vei opp Australias østkyst. Snakk om særpreg!!!

Australia Zoo, jeg elsker dyr og spesielt elsker jeg å komme på nært hold med dyr. Nå er jeg så klart klar over at disse dyrene er i fangenskap, men de var utrolig godt tatt vare på. Det er jo tross alt Irwin familien som styrer! Det største WOW øyeblikket var garantert når jeg så en av jentene som jobbet i parken være inne med tigerene for å leke og bade med dem... Jeg vil ha jobben hennes....

Dette er altså da del 1, med alt i rekkefølge etter slik vi opplevde det! Del 2 av innlegget kommer de siste av høydepunktene fra roadtripen vår. Håper dere får inspirasjon til å gjøre det samme, eller kanskje tips om du allerede planlegger din Australia ferie! I alle fall; stay tuned ??

HELICOPTER RIDE OVER GREAT BARRIER REEF

• 04.04.2015 kl.17:01
  • Helikopter tur over The Great Barrier Reef.

Begynner å bli noen dager siden! Men bedere sent enn aldri. Så: Ikke bare har jeg vært så heldig å få dykke i GBR, men jeg har også fått fly helikopter over det! Jeg har aldri flydd helikoter før så jeg gledet meg som et lite barn. Glede ble til ekstase da jeg til og med fikk sitter i framsete! Linus og de 4 andre ble trykket inn bak, mens jeg satt pent og pyntelig med fantastisk utsikt ved siden av sjåføren!

Ahh, håper jeg kan få gjort noen dykk her i Indonesia! Jeg mangler bare 3 dykk får å få min Advansed Open Water Diver med Padi! (Altså dykkersertfikat ned til 30m). Har fulført Open Water Diver (dykkersert ned til 18m). Etter har jeg gjort to av dykkene jeg trenger for advansed, og om ikke jeg fulfører de siste tre før midten av mai går de ut - altså, det må ordnes!! Dykking må det bli!

BALI NEXT

• 02.04.2015 kl.14:07
  • Takk til Australia for 177 fantastiske dager! Nå skal vi ta turen litt nærmere ekvator i noen uker før vi heldigvis får fortsette eventyret i The land down under.

Nå sitter vi på flyplassen pakket og klare for Bail! Gleder meg til komme til Asia igjen, penger er verdt så mye mer der. Roadtripen i Australia har vært helt utrolig, men en ting har vi savnet når man er på ferie er å spise på resturant! Ingen matlaging og ingen oppvask på over tre uker! Det skal bli så godt. Vi har frokost buffé på alle hoteller på Bali og resten av tiden skal vi frotse i oss alt vi kan på resturantene stedet har å by på!

Når alt det er sagt - vi har en lang natt forran oss før all herligheten starter.. Vi flyr nemlig klokken 22:55 og er fremme på Bali klokken 01:30, altså midt på natten. Vi var selvsagt så gjerrige da vi bestilte at vi ikke har noen hotel bokning for i natt så vi får sitte å vente på å sjekke inn i morgen.. Forhåpentligvis har vi fått sovet på flyet og kan ta rygsekken på ryggen og dra å ta noen drinker! Håper alle har påskefri og fint vær! Over og ut.

UNDER THE SEA (GREAT BARRIER REEF)

• 01.04.2015 kl.22:58
  • The Great Barrier Reef.

Så har man krysset dykking i Great Barrier Reef av listen av ting man må gjør før man dør!! Fantastisk var det. Nå har ikke jeg så mye å sammenligne med, da jeg bare har dykket i Thailand.. Men revet her i GBR er bare helt ekstemt mye friskere, finere og generelt fins det mer levende igjen. Generelt for alle som ikke har dykket før - gjør det! Hvor enn i verden du er - just do it (like nike). Det er virkelig en helt ny verden.

I dag er siste dagen i Australia før vi flyr til Bali klokken 23 i kveld! Som jeg vanligvis sier - livet smiler!

DIVING NEXT

• 30.03.2015 kl.14:17
  • Jeg har så mange bilder fra nydelige turkise strender at jeg må bare legge ut noen flere! Dette er fra Betty's Beach.

I dag har vi levert bilen, og det kjennes veldig rart.. Nå må vi jo faktisk gå dit vi skal.. 40 min måtte vi gå for å komme inn til sentrum i dag, i 35 grader. Jeg kan fortelle deg jeg var svett og varm.. Heldigvis er det bare noen få dager til vi sitter på et fly på vei til billigere strøk, hvor vi faktisk har råd til taxi! Jo, for i dag fikk vi nok en gang punget ut et par tusenlapper på turisttur! Ut til The Great Barrier Reef må vi jo så klart, så var - igjen, bare å nikke å dra kortet. Heldig som jeg er fikk jeg lurt kjære til å ta turen av den litt dyrere sorten, så vi skal ikke bare få dykke i revet! Men vi skal også fly helikopter over det!!! Åh.. Som jeg gleder meg til i morgen. Det blir en bra tirsdag. Så klart skal både speilrefleks og gopro med for å dokumentere alt! Så masse bilder i vente!

24 DAYS, 3860 KM

• 29.03.2015 kl.11:56
  • Litt flere bilder fra seilturen vi var på og Whiteheaven Beach.

24 dager og 386 mil senere sitter vi på vår endelige destinasjon, Cairns. Herligland for en flott tur det har vært - surfing i fantastiske bølger i Sydney, Byron Bay og Noosa, lange gåturer med nydelig utsikt, nærkontakt med kengeruer, koalabjørner og slanger i Australia Zoo, offroad kjøring på Fraser Island, seiling og snorkling i Whitsunday, vi har sett ville kengeruer, slanger, iguanaer, deilfiner og skilpadder og om noen dager skal vi avslutte med dykking i The Great Barrier Reef. Det er ingen tvil om at livet er en drøm.

Nå sitter vi altså på kamping i Cairns og har bare 4 dager igjen i Australia før vi flyr til Bali. Tiden har gått så utrolig fort.. Før jeg vet ordet av det er jeg vel tilbake i Sydney og venter på bussen på vei til jobb.. Haha. Bare å nyte så lenge det varer!

SAIL AWAY WITH ME HONEY

• 28.03.2015 kl.14:31
  • Seiling i Whitsunday.

Når man sitter på en seilbåt i Whitsunday og kikker over krystallblått vann og snøhvite strender, da føler man at livet er problemfritt. Ja, jeg vil til og med si livet var perfekt - nettopp derfor må jeg kjøpe seilbåt når jeg blir stor. Kruse rundt i åpne farvann, se på hoppende delfiner og seile inn i solnedgangen. Det er livet.

Nå er vi etter 3 timers kjøring kommer til Townsville. Vi står parkert på lastebil stopp og skal sove her til i morgen før vi gjør sightsing i ny by. Tipp topp tommel opp!! Nå skal jeg sove, og guri som jeg gleder meg!! Dere får nyte lørdagskvelden hjemme, fyll den med masse fest og fanteri! God natt til meg. Over og ut.

FOLLOW THE SUN

• 28.03.2015 kl.07:50
  • God morgen Norge! Håper alle har hatt en flott start på helgen. Her er klokken snart fem allerede, og lørdag er snart over. Heldigvis er vi på ferie og har sol, sommer og helg i over en måned til. Livet smiler.

I dag har vært en slapp men likevel produktiv dag. Jeg har nemlig vært en smule fyllesyk etter vi var ute med gjengen fra seilturen i går.. Heldigvis har jeg en kjæreste som ikke lar meg sove selv om jeg er fyllesyk - nei, da får jeg høre "skyld deg selv" og så får jeg bare være med på dagsplanen. Altså ble det en bra dag til tross for "sykdom". Vi har solt oss, badet og vi gikk for å se på et fossefall, som slett ikke var så aktivt... Men fint uansett. Nå skal vi gå ut å spise middag og så skal vi kjøre noen timer nord til Townsville. Da skal jeg prøve å legge ut noen flere bilder fra seilturen, for jeg har tusenvis! Ha en fortsatt fin helg!!

LIFE AT IT'S BEST

• 27.03.2015 kl.10:46
  • Jeg savner dette stedet allerede. Whiteheaven Beach, Whitsunday.

Nå har jeg levd drømmen i to dager. Jeg er sikker på at jeg har opplevd noe av det mest episke i hele mitt liv. To dager på seilbåt i helt nydelige, himmelske, perfekte Whitsunday. For det første så har jeg bestemt meg for at når jeg blir stor - da skal jeg eie en seilbåt. Og for det andre så har jeg aldri sett et finere sted en Whiteheaven Beach... Kritthvite sanddyner dekket med klart, turkis vann.. Jeg er sikker på du ser på bilde fra utkikkspunktet og tenker "det der er ikke virkelig..." Men joda, det er så virkelig som livet selv.

I går ble vi altså plukket opp tidlig på morgenen sammen med 10 andre håpefulle backpackere og så var det klart for turen vi sent vil glemme. Vi seilte under både solnedgang, stjerneklar himmel, strålende sol.. Vi så delfine og skilpadder, snorklet over det fineste korallrevet jeg har sett, badet i krystallblått vann og bare beundret alt det gode i livet. Jeg vet ikke hvor mange ganger i løpet av turen jeg tenkte; det kan umulig bli bedere enn dette. Takk.

FRASER ISLAND #2 (PARADISE)

• 25.03.2015 kl.12:57
  • Lake McKenzie, Fraser Island.

Her er noen bilder fra den helt utrolige Lake McKenzie. Det var rett og slett uvirkelig, tenk deg at du er midt i skogen og plutselig kommer til en innsjø med krystallblått vann og sand så hvit som snø. Det så virkelig ut som paradis. Desverre var det relativt overskyet når vi var der, så bildene rettferdigjør ikke hvordan det virkelig så ut. Lake McKenzie var i alle fall vårt første stopp på Fraser Island, og absolutt et av de beste! Helt utrolig. Vi kom heldigvis frem dit ganske tidlig og fikk nyte av litt egen space. I Australia er det å være tidlig ute på turiststeder alfa o mega.. Nå er det ikke innenfor sessong en gang, men i løpet av de 30 minuttene vi var der fylte hele stranden seg opp. Ellers var det ikke mye mennesker å se i løpet av dagen. Vi traff på svært få biler når vi kjørte rundt på hometihompeveiene, litt flere på stranden, men ikke spesielt mange. Alt i alt fint og flott! Flere bilder fra Fraser kommer senere! Nå skal jeg legge meg, for jeg skal opp tidlig i morgen. Kos dere!

SURF, DIVE & SEE

• 21.03.2015 kl.13:23
  • Heii hjemme! Herre, så varmt det er her, begynner og få problemer med å sove om natten... Tenk vi har ikke kjørt halvveis så langt nord vi skal en gang, så blir vel mye varmere. Det er ikke spesielt godt og våkne 7 ganger i løpet av natten, våt av svette og med luft så tett at men nesten ikke får puste.. Nei, det er ikke bare bare og sove i van i denne varmen...

Nå har vi bare ni dager igjen før vi skal levere bilen, ni dager og 170 mil. I morgen (søndag) skal vi kjøre til Rainbow beach! Og om ikke jeg tar helt feil så er det en av de siste stoppene før vi får Great Barrier Reef utenfor kysten - det betyr ingen mere surfing.. Fryktelig trist, men da får vi bytte ut surfebrettene med dykkerbriller og snorkel! Ja, kanskje til og med ordentlig dykkerutstyr etter hvert! Akkurat nå kjenner jeg det er så mye å se, men ikke så mye tid å gjøre det på. Og her i Australia koster alt laks, så ikke bare tiden som setter grenser. Får bare prioritere godt så blir vel alt bra!

G.O.M.A - Infinity Room

• 18.03.2015 kl.22:09

• Må bare vise dere bilder fra "Infinity Room", på Gallery of Modern Arts også! Det var så fint! Man fikk stå i en liten kø og gå maks fire personer inn i rommet på en gang. Jeg aner ikke hvor stort rommet faktisk var, men de har god grunn bak "infinity", for nettopp slik det så ut! Det var jo så klart bare en illusjon med speiler i tak og vegger og vann på gulvet - men utrolig stilig i alle fall! Jeg er ikke superfan av og løpe rund på museum, men siden jeg kom til Australia har jeg vært på et par.. og jeg har funnet ut at så fort noe heter "modern art" er det stor sjanse for at det finnes noen morsomme ting! For kunst er virkelig alternativt og på slike museer er det bare fantasien som setter grenser!

G.O.M.A - Sticker Room

• 18.03.2015 kl.11:33
  • I dag var vi på G.O.M.A, Gallery of Modern Arts i Brisbane. Dette er bilder fra barneavdeligen hvor de hadde "The Sticker Room"! EPISK! Alle fikk sitt eget ark med ca 20 runde, fargeglade klistremerker, så var det bare å klistre! Barnet i meg hoppet av glede og utførte det hele med stort egasjement.

Linus synes ikke det var like stas, spesielt ikke da jeg festet masse klistremerker i ansiktet hans og ba han posere! Enda verre ble det da to gamle damer så på han og smilte og lo.. Da synes jeg så klart alt ble enda gøyere og knipset i vei! Linus, flau som han var snudde seg mot veggen og satt klistremerkene tilbake. Hihimohahaiai.

Morro var det i alle fall! Nå ligger vi i bilen og ser på Two and a Half Men på en kamping litt utenfor Brisbane. I morgen tenker vi kanskje på å dra til Australia Zoo! Men vi får se hva dagen bringer! Ha en fin dag hjemme, her er det kvelden og snart natta!

BYE BYE SURFERS "PARADISE"

• 17.03.2015 kl.11:43
  • God dag! I dag tenkte vi å lukse til med Starbucks kaffe, for det har jeg hatt lyst på såå lenge.. Og det var som vanelig kjempe godt. Uheldigvis ble den allerede dyre kaffen fryktelig dyr, da vi kom tilbake til bilen og så vi hadde fått parkeringsbot... En første gang for alt... Hele $68 var den på... #killingmahbudget. Heldigvis fikk vi skyldt bota ned med deilig pasta på koselig italiensk resturant, ingen billig dag altså..

Nå har vi satt oss i bilen å kjører fra Surfers. En ting jeg tenkte en del på når vi kom hit er hvorfor dette nettopp dette stedet heter Surfers Paradise.. Det er ikke noe spesielt bra bølger, ikke mange som surfer og ikke noe typisk "surfevibe" sted.. Jeg har vært så mange andre steder som heller burde blirt døpt et slikt navn. Hvorfor nettopp her?

Men jo, nå tror jeg at jeg vet svaret, jeg har resonert meg frem til at det rett og slett bare må være for å lokke turister. Stedet er rett og slett ikke noe annet en en turistpøl.. Med sine markeder, museumer, turistkontorer, førnøyelsesparke, salgstullinger på gata og et helt samfunn som ikke ønsker å gjøre annet en å få fatt på pengene dine... Herligland så lurt, for dette stedet er rett og slett bygd opp på turisme.. Hvem tenker ikke at "Surfers Paradise, det hørtes jo fantatsisk ut!!" Ja, det gjorde uvitne lille jeg også før jeg kom hit.. Forstå meg rett, det er fint her.. Men uten noe særegent over stedet i det hele tatt faller det ikke heeelt i smak.. Synes for så vidt det var ganske synd at det hele var en bløff for jeg hadde jo håpet på å få surfet litt her også... Men men, heldigvis har Australia utallige ordentlige surfers paradise steder og besøke!!

LIFE IS A BEACH

• 16.03.2015 kl.23:16
  • I skrivende stund er klokken 8:00 og det er tirsdag morgen her i Australia. Jeg våkner tidlig som vanlig og skatt har jeg latt sove i dag! Da blir han nok glad.

I natt har vi sjekket inn på kamping, vi kjente at vi trengte både strøm, klesvask og en ordentlig dusj! Men det er neimen ikke bare bare med sånn luksus, vi kjenner på budsjettet hver gang vi betaler $45-$55 for det hele, at det er ikke noe vi kan gjøre hver dag! Men noen dager er det greit. I dag er siste dagen vår i Surfers Paradise før vi drar videre i kveld. Dermed tenker vi å fortsette luksusen litt med å spise ute i kveld, før vi kjører avgårde for å finne en gratis kamping lengre nord. Vi har spist grillmat så å si hver dag og det er jo godt med grillmat, men magen sulter etter pizza, pasta eller bare noe med masse saus... Nam.. Ja, det skal nok bli godt å spise ute i dag!

Ellers er livet bare herlig og vi ser og gjør nye ting hver dag! Jeg har tatt så mange bilder... Og det er bra, for en dag når jeg blir gammel og senil så kan jeg se tilbake på de fine dagene da jeg var ung og fri! Bildene over er fra stranden helt sør i Gold Coast..

KILLEN FALLS - WATERFALL

• 15.03.2015 kl.23:57
  • For noen dager siden dro vi for å se på en foss, Killen Falls mer eksakt. Og det var så utrolig fint. Vi kom så tidlig at vi fikk en god time før noen andre kom. Det var rett og slett bare helt fantastisk. Vi fikk badet og solet oss og skatt fikk til og med fisket - men som vanlig var alt man fikk bare småfisk.... Og jeg som har ønsker meg grillet fisk til middag så lenge.. Hehe.. Uansett en super fin plass. Vi så også den største edderkoppen jeg noen gang har sett, får legge ut bilde av den senere! Helt sikker på at den var like stor som hånden min!!

Nå er vi i Surfers Paradise i alle fall, og her kan man virkelig se alt er bygget opp på turister... Men fint er det jo så klart, med sine skyskrapere og langstrakte palmer.... Stranden neste - snakkessss!

NIMBIN

• 15.03.2015 kl.00:09
  • I går kjørte vi gjennom byen Nimbin, herremin for et sted! Det er et gamelt hippie samfunn som tydeligvis aldri kom seg videre etter 60-tallet. Her er alt i beste peace&love standard. Lokalbefolkningen hadde dreds, tattoveringer og så ut som de fikk dop i morsmelken. Når vi gikk bortover på gaten var det flere som halvt diskret sa "cookies", "pot" i passeringen.. Man kunne også få kjøpt diverse bonger og piper som stod til utstilling i butikkene, de solgte også bøker om "How to grow medical marijuana". Vi kjøpte med oss en uskyldig vannpipe som suvernir bare.. Uansett - Nimbin et helt sprøtt sted som enn aldri skulle tro kunne eksistert i dag.. Om du noen gang drar opp østkysten i Australia er det virkelig et sted å ta turen innom.

ROADTRIP DAY #8

• 14.03.2015 kl.00:29
  • Skatt fisker og jeg tar selfies.. Typisk.

I dag hadde vi pannekaker til frokost ved siden av Bruntswick River, hvor vi fikk parkere og sove gratis i natt. I dag er det Lørdag og det betyr at vi har nå reist i en uke allerede! Og herligland så mye fint vi har sett.. Vi er altså på dag åtte og vi er nå på vei mot Nimbin, antagelig skal vi bare ta turen innom å se for så å kjøre litt videre nordover.

I går var vi forresten og så på en foss som heter Killen Falls, helt nydelig var det! Bilder der ifra kommer senere. Nå får jeg være litt mer sosial her med sjåføren.. Hehe.

BEAUTIFUL DAY, CAPE BYRON

• 12.03.2015 kl.18:33
  • For en fantastisk dag det har vært! Først surfing og så gikk vi ca 2,5 km til et fyrtårn. Turen var helt fantastisk - til tross for hvor varmt deg var å gå. Etter vi kom fram gikk vi og satt oss på Australias østerligste punks og spiste lønsj. Vi hadde nemlig pakket med oss ost, kjeks, druer og mimosas, ordentlig kosemat!! Da jeg ikke trodde dagen kunne bli bedere ser vi at 4-5 stykker stiller seg og tar bilder ned i havet, nysgjerrig som jeg er måtte jeg gå å se hva alle så på.. Jo der var det jammen en hel gjeng med delfiner som lekte seg i bølgene!! Helt utrolig syn... Måtte så klart frem med kameraet;

Det er faktisk tredje gang jeg ser delfiner siden vi startet roadtripen, men første gang fra en slik vinkel. Bare helt episk var det. Håper dere har det fantastisk hjemme!

Livet smiler.

#ferie #australia #byronbay #lunsj

MORNING SURF

• 11.03.2015 kl.23:12
  • I går stod vi opp så tidlig som 6:30, for da bestemte kroppen min seg for at den var ferdiguthvilt.. Det er forsåvid ingen ting negativt med å stå opp tidlig. Alt er stille og rolig og så får man jo så mye mer ut av dagen. Vi lagde derfor frokost og tok 3 min turen ned til stranden for å surfe litt. Herreminhattttt så stor forskjell det var på vanntempersturen Byron og Sydney. Her var det bare å gå rett i, ingen våtdrakt, ingen frysing. Rett og slett fantastisk! Vi var nede på stranden i flere timer - gud så godt. Nå sitter vi å spiser frokost igjen (torsdag morgen) og vi skal nok ta turen ned å surfe igjen snart! Det skal bli godt! Senere skal vi gå til et fyrtårn og gjøre litt sightsing. Håper alle har hatt en fin onsdag hjemme, nå er det jo snart helg!

LIVET SMILER

• 10.03.2015 kl.21:30
  • Nå har vi nettopp våknet etter og ha sovet i teltet vårt for første gang! Vi er nemlig på en dyr og fin kampingplass u Byron Bay nå. Helt supert med fungerende dusjer, strøm på bilen, rene toaletter og vannkran rett ved bilen. Vi har unnet oss camping, som i forhold til tidligere netter er skikkelig luksus! Litt dyrt - men hundre prosent verdt det. I tillegg til denne luksusen var vi så heldige å få plass ved siden av et super hyggelig par fra Sydney. Så vi satt og drakk og kjaset til langt på natt i går. Kjempe vellykket første kveld i Byron, med grilling, nytt bekjentskap, mye latter og til og med nattbad. Er ikke helt sikker på hva som er på agendaen i dag, men vi får se hva dagen bringer! Over og ut.

Bildene er fra kampingen i Wingaham, hvor vi sov for to netter siden. Der fikk vi dusje på den gammeldagse måten! Har ikke tatt noen bilder her enda, så skal knipse masse i dag.

BOOTI BOOTI

• 09.03.2015 kl.20:57
  • Som jeg sa stoppet vi på en helt nydelig strand på kjøreturen for noen dager siden. Plutselig så så vi skiltet "Booti Booti Nasjonalpark", og hvem blir vel ikke lokket av et slikt artig navn? Det var neimen godt - hadde jeg visst om at jeg kjørte forbi denne nydelige stranden så hadde jeg blitt litt trist! Forutenom en gammel mann som stod å fisket var det ikke noe annet å se enn hvit strand på flere kilometer. Virkelig eyecandy. Altså, om du noen gang tar roadtrip opp/ned østkysten i Australia er "Booti Booti" et sted å anbefale - men det ser du jo selv på bildene!

Nå har vi nettopp stått opp, det er tirsdag morgen og nå skal vi steke litt egg og lage noen skiver før vi retter GPSen mot Byron Bay! Jeg har hørt utrolig mye bra om stedet, så skal virkelig ta det i mot med åpne armer! Planen er å bli der i noen dager, så da får vi forhåpentlivis tatt er pause fra kjøringen og heller sette fokus på surfing, soling, sightsing og max avspilling! Håper alle hjemme har fått en bra start på uken og at hver dag bringer med seg mer fuglekvitter, knupper og vårduft.

#roadtrip #australia #foto #strand #bootibooti #livetsmiler #byronbay

ROADTRIP DAY #3

• 09.03.2015 kl.08:05
  • Hei! Fikk ikke skrevet noe innlegg før vi dro så da får jeg oppdatere litt nå! Vi er på dag tre og vi har kommet oss til Coffs Harbour, ca 55 mil nord for Sydney.

Natt til i dag sov vi på en gratis kamping rett ved siden av en elv litt innover i landet ut fra byen Forester. På veien dit stoppet vi på Seal Rocks og en nydelig strand. Det er jammen så mye å se på veien at man kommer seg ikke avgårde fort! I tillegg er ikke leiebilen vår at høyeste kvalitet, da det er en relativt gammel campervan med null tyding til dempere og halvslitne hjul som drar loss fremover... Likevel husltler den gjennom det hele så godt den kan! Har en hel drøss med bilder å legge ut, er bare så fantastisk mye fint her!!! Nå skal vi forhåpentlivis snart tenne grillen å få i oss litt mat! Ha det fint og flott.

#reise #australia #roadtrip #strand #foto #fotografi

My name is Ida Oline. I am a 22 year old adventure-seeker from Norway. I'm now enjoying life in Sydney, Australia - untill the gypsy in me takes me away to more unxeplored places. Enjoy, and feel free to leave a comment or e-mail me at ida.o.jak@hotmail.com