Malaysia 2012

DA SIER VI SNART HADE TIL MALAYSIA OG HEI THAILAND

• 31.03.2012 kl.07:11

• Hei hei! Nå var det noen dager siden. Vi har ikke tatt oss tid til å sitte på dataen de siste dagene, så da ble det jo ikke noe blogging. Nå sitter vi i resepsjonen og venter på taxi. Vi reiser videre til Bangkok. Det er faktisk litt trist å reise herfra! Folkene, stedene og opplevelsene. Alt i alt så har denne uken i Malaysia vært helt super, og helt ærlig så får jeg lyst til å flytte hit! Fantastisk sted, kanskje mest på grunn av folkene og kulturen. Jeg skal definitivt tilbake her og jeg anbefaler dere alle å ta turen til Langkawi en gang i løpet av livet! Nå gleder jeg meg til å shoppe i Bangkok i kveld!

LITT OM HVOR I VERDEN VI BEFINNER OSS

• 28.03.2012 kl.11:20
  • Først å fremst skal det sies at jeg ikke er super flink i paint, men jeg har prøvd å vise dere!

Langkawi er en øygruppe på 99 øyer, omlag 30 km utenfor Malaysias fastland. Den største av øyene er Pulau Langkawi, det er dere vi bor! Dere ser jeg har merket av med rød strek, det er området vi bor på. Det er to strender, Pantai Cenang og Pantai Tengah, disse to strendene skilles av en liten stein røys/fjell som strekker seg et lite stykke ut i vannet. Vi bor helt nederst på den stranden som heter Pantai Tengah. Får å komme til "sentrum" må vi ta taxi til Pantai Cenang, det koster oss fra 6-8 RM (deres pengeenhet), som tilsvarer ca 12-16 kroner!

Det første bildet er av hotell stranden, så hotellet fra stranden, og det neste er fra bassengområdet inne på hotellet. Hotellet er helt greit, men absolutt ikke noe luksus hotell. Alt her i Malaysia er billig, en liten bokse øl koster på butikken ca. 3 norske kroner og ca 10 på en resturant. Prisen på et vinglass ligger på ca. mellom 20-25 kroner! Altså er i alle fall alkohol veldig billig, men som sagt er egentlig alt billig. Temperaturen her er nesten litt for varm. Når solen steiker på sitt beste er det ikke mulig å ligge stille å sole seg. Det blir heller aldri kaldt i luften da sola går ned, så man må bare bli vant med å svette kontinuerlig. Men men, det er da en liten pris jeg er villig til å betale! Ellers så storkoser vi oss, som dere sikkert har skjønt og har det bare bra! Hilser til alle dere der hjemme, så snakkes vi sikkert senere!

HALLO HALLO

• 27.03.2012 kl.22:06

• Hei hei, skulle bare si at vi enda er i live! Har vært så opptatt i dag så har ikke hatt tid til å oppdatere, men tenkte bare jeg måtte si at ting står bra til. Det er ikke bare bare å få tid til alt man ønsker merker jeg, når man først blir litt kjent og finner ting å gjøre. Hehe. Håper dere alle har det strålende hjemme og at solen stråler i det minste halvparten så mye som her!

DAG 2 I MALAYSIA

• 26.03.2012 kl.18:02

• Nå er snart dag to omme! I dag hadde vi tidenes mest mislykkede tur på "byen". Først gikk vil flere tusen mil for å finne et dustete hotell, hvor det liksom skulle et være "bra utested for ungeturister". Hoho, forvetningene stod jo i taket. Som sagt så gikk vi kanskje tusen mil for å finne det, og når vi endelig fant det og gikk inn på hotellet svarer mannen i resepsjoen "no more, no more". Altså var det "superhote" utestedet nedlagt eller noe. Det var jo en fiasko tur! Men men, så fikk vi spist super, super god mexikansk mat og slappet litt av i kveld også. I morgen blir det akvarium, gleder meg!

Forresten så må det bare nevnes at  yr.no er en forferdelig dårlig værmelding side. Hver dag har det stått at det skal regne og være skyete, men det har jo vært helt på tryne. Både i går og i dag har vi fått en kjapp og kraftig regnskur i 7-tiden, men det er bare deilig, når solen ellers steiker så mye at halve kunne vært nok. Det rare er at himmelen ser helt klar ut, så plutselig bøtter det ned med regn. Det regner kanskje i en halvtime, så går det tilbake til normalt. For et uforutsigbart vær! Men når det er trehundre varmegrader dagen lang gjør det ikke noen med litt regn!

VARMT!

• 26.03.2012 kl.10:11

• Jeg har så fryktelg lyst til å prøve dette! I løpet av uken skal vi garantert sjekke hvor mye det koster!

Nok en vellykket dag på stranden, med strålende fint vær! Det er helt utrolig varmt her. Man klarer så vidt å gå opp til solsengen før man vil tusle tilbake til vannet igjen! Men det er jo like greit, siden jeg elsker å bade! Weeee. Nå skal vi slappe av litt, dusje og så finne på noe gøy.
    Vet dere hva vi har funnet ut?! Det er et akvarium rett i nærheten som faktisk skal være et av Asias største! Det beste med det hele er at det bare koster rundt 80 kroner å komme inn. Vi håper på å dra dit i morgen, da huden vår trenger en liten solpause!

MALAYSIA

• 25.03.2012 kl.11:58

• God dag, god dag! Her er klokken snart seks og sola steiker enda. Vi har lugget på stranden i hele dag og jobbet med brunfargen! Stranden og området er kjempe fint, og vannet er deilig. Kan virkelig ikke klage på noen ting! Så du kan tro vi ser frem til å tilbringe den neste uken her. Hører rykter om at dere ikke har så galt vær hjemme heller, det er jo bra! Nå har vi nettopp dusjet, så nå stikker vi innover til hovedgaten for å shoppe litt og spise.  Hadde flott og ha en strålende søndag!

HALLO MALAYSIA

• 24.03.2012 kl.15:44
  • Å komme ut av flyplassen å entre Malaysias gater var akkurat som å gå inn i en diger badstue. Varmt, fuktig og jævlig deilig. I alle fall når man har et halvt år med vinter bak seg. Nå sitter vi svært så slitne i resepsjonen med et nokså brukbart internett! Tror nok vi blir sittende her helt til vi rett og slett er så trøtte at vi går å legger oss. Ble lite soving på flyet, men etter en god natts søvn er vi helt sikkert ferdigladet til i morgen!! Gleder oss til å våke opp og se hvordan ting ser ut her, var så mørkt når vi endelig kom på hotellet at det var svært lite å se på.. Blir en ordentlig oppdatering i morgen med litt flere bilder!

My name is Ida Oline. I am a 22 year old adventure-seeker from Norway. I'm now enjoying life in Sydney, Australia - untill the gypsy in me takes me away to more unxeplored places. Enjoy, and feel free to leave a comment or e-mail me at ida.o.jak@hotmail.com