juni 2012

BACKPACK

• 30.06.2012 kl.20:57

• Jeg har så utrolig lyst på en ryggsekk. En skikkelig kul en. Enten med masse mønster og farger eller en ensfarget en i skinn. Det er jo så fint, for ikke å snakke om praktisk! Håper på å være så heldig å finne en i skinn på Fretex da jeg komme hjem, er så fint med vintage. En med mønster på må jeg nok kjøpe, noen som vet hvor jeg kunne ha fått tak i noe som ligner på en av de over? I så fall skrik ut og jeg er evig takknemmelig! Hva synes dere om ryggsekk?

GÅRSDAGENS OUTFIT

• 30.06.2012 kl.09:34

• Noen flere bilder fra gårsdagen og hva jeg kledde meg i. Se den utsikten bak meg, den var enda finere utover til høyre fra bildet. Helt sykt. Tattoveringen er forresten ikke ekte, det er bare et resultat av at jeg kjedet meg litt!

FIRA, SANTORINI

• 29.06.2012 kl.23:53

• Hei hå! For en deilig dag. Den started så klart med frokost, så dro vi på en strand som heter Kamara Beach i byen Kamara. Der lå jeg å steiket og leste til i to-tiden da vi gikk for å spise lønsj. Jeg badet faktisk ikke i det hele tatt i dag, hoho, pingle-Ida. Etter lønsj dro vi tilbake på hotellet og dusjet og stelte oss for å dra til den største øyen på Santorini, Fira. Herligland for et fantastiskt fint, koselig og lite sentrum. Hvite murhus med smale gater og blomster på veggene. Helt idyllisk. Utsikten fra toppen av byen  er det heller ikke noe å legge skjul på at var perfekt. Før vi dro tilbake til hotellet igjen så vi på solnedgangen og spiste middag med utsikt over byen. Som sagt; deilig dag.

28.06.2012

• 28.06.2012 kl.23:03

• God kveld, god kveld! Nå sitter meg og Emil (min bror) utenfor resepsjonen i desperat forsøk på å bruke resepsjon internettet.. Resepsjonen stenger altså 23:00 og det er den eneste plassen på hotellet hvor vi har internett tilgang - hvem sin idé var det liksom? Jaja, nå sitter vi i alle fall her i mørket og det blåser som bare det. I dag har vi lugget på stranden, spist god mat og alt det der som man gjør når man er på ferie. Jeg har lest masse i boken min, My Sisters Keeper. Århhh, den er så søt. Nå skal jeg lese blogger, laste ned en film, gå tilbake på hotellrommet og så se på den filmen til jeg sovner. Har noen tips til hvilken film?

A FLOWER CAN'T BLOSSOM WITHOUT SUNSHINE

• 28.06.2012 kl.09:03

• INSPIRASJON

• 27.06.2012 kl.20:47

• Bildene er hentet fra diverse blogger, weheartit og google.

Nå har vi kommet oss til Santorini. Til nå har jeg sett lite folk, svart sand på strendene og masse fjell - noe jeg absolutt ikke forventet og møte, men likevel er det veldig fint. Nå tar vi alle en datapause i resepsjonen etter en lang etappe med kortspill! Ja, for når det kommer til min familie er kortspill et must på ferie, og aller helst skal det foregå på en veranda. I morgen håper jeg at jeg kan få jobbet masse med brunfargen og kanskje fått sett et slags sentrum her på Santorini. Noen som har vært her som vet noe kult å finne på?

DON'T COUNT THE DAYS. MAKE THE DAYS COUNT.

• 26.06.2012 kl.21:27

• Herligland så fint det er her i Athen, bare se denne utsikten fra Acropolis, ahh. Men så skal det sies at jeg gleder meg utrolig mye til strandliv på Santorino. Vi blir hentet med taxi klokken halv 7 i morgen, så nok en gang er det tidlig opp. Håper været har blitt bedere hjemme og at sommeren har startet for fult. Vil også nevne at selv om jeg er i Hellas så er jeg noe jævlig misunnelig på dere som får nyte første konsertkveld på Hovefestivalen i dag. Håper og vet at det blir helt fantastisk. Første gang på tre år jeg ikke er der! Men jeg kan jo egentlig ikke klage, jeg får ta det igjen til nesteår! Kos dere hjemme alle sammen, om dere er på Hove eller ei.

ACROPOLIS

• 26.06.2012 kl.14:50

• I dag dro vi som jeg sa vi skulle til Akropolis! Akropolis er et lite fjell med en flat topp som stiger 150 meter over sjøen. På dette fjellet ble det på 400 tallet f. kr. reist flere store bygninger. Det er helt utrolig å tenke på hvordan de klarte å reise disse bygningene for så utrolig lenge siden, og det er rart å tenke på at det er så gammelt. Som du ser på noen av bildene ser du at de jobber for å opprettholde dem, slik at de ikke raser sammen. Nå skal vi dra å spise på Hard Rock cafe. Ahh jeg gleder meg. Ha en fin dag!

ATHEN

• 25.06.2012 kl.21:53

• Første dag i Athen vell overstått! Vi har spist relativt ok mat, is, drukket kaffe, shoppet og gjort unna litt sightseeing. Gud så trøtt jeg er etter en lang, lang dag. Jeg gleder meg som bare det til å legge meg. I morgen er det opp nokså tidlig igjen (halv 9 kanskje) for å spise frokost, deretter skal vil til Acropolis! Det tror jeg blir veldig kult. Gleder meg til å ta masse bilder av masse gamle, flotte bygninger. Herligland så fint det er her forresten, gamle bygg overalt. Også er det så koselig, med trær og blomster innimellom det hele også. Trives! Nå er det tid for dusj så senga, god natt!

05:40

• 25.06.2012 kl.05:40

• God morgen alle sammen! Nå har jeg vært oppe i en og en halv time allerede. Hoho. Morgenstund har gull i munn! Nå er det ikke lenge til vi skal gå ombord, jeg gleder meg, da skal jeg legge meg rett til å sove. Vi har mellomlanding i København og flyt videre til Athen derifra. God tur til mamma, pappa, min bror og jeg, så snakkes vi fra varmere strøk.

HELLASKLAR

• 24.06.2012 kl.17:32

• Nå er pakkingen i full gang og jeg gleder meg som bare det til vi reiser i morgen. Flyet vårt går ti over seks så må umenneskelig tidlig opp men det skal jeg klare helt fint. Gleder meg som bare det til å komme meg avgårde til varmen igjen. Her i Kristiansand har det vært regn helt siden jeg kom hjem og jeg måtte hentefrem dongeribuksene igjen. Skal love deg det var stusselig! Har ingenting i mot å legge dem igjen her hjemme, for i hellas skal det gå i skjørt, shortser og lette topper. Nå skal jeg pakke ferdig, så snakkes vi senere i kveld.

Gud så klar jeg er for varme. (Bilde fra Thailand)

GÅRSDAGENS OG DAGENS INNKJØP

• 23.06.2012 kl.17:38

• Huff nå har jeg brukt mye penger.. Og jeg som skal til Hellas på mandag. Jaja, jeg var rimelig flink til å ikke bruke unødvendig mye penger i USA, så da feriepengene var kommet og "formuen" enda var lovende da jeg kom hjem, skrek en stemme kjør på inne i hodet mitt. Så da gjorde jeg det. Nå gleder jeg meg helt utrolig mye til å tusle Athens gater i fargesprakende tøy. Jeg har fått helt hekta på skjørt, tre nye! I kveld blir det fest, sang og vin med godt selskap, det skal bli deilig! Jeg håper dere alle får en fin lørdagskveld med eller uten voksenbrus. Kos dere masse, det skal jeg.

ONCE UPON THE SUNDOWN

• 23.06.2012 kl.03:14

• Danmark - Egypt - Thailand.

DA VAR JEG HJEMME IGJEN

• 22.06.2012 kl.12:06

• Hjem kjære hjem. Da var jeg tilbake i Kristiansand. Folk sier borte bra men hjemme best - jeg er ikke tilhenger av den påstanden. Heldigvis er det ikke lenge før jeg er på farten igjen, på mandag reiser jeg til Hellas med familien. Er faktisk bare hjemme 4 dager til sammen! Er så klart godt å være hjemme igjen i noen dager, men takk gud for at ikke det er mer enn det er. Nå skal jeg til byen å shoppe litt med mamma. Hoho. Håper jeg enda har noen lesere igjen etter at jeg har vært en elendig blogger så alt for lenge. Nå blir det bedere fremover! Jeg lover! Ha en fin fredag dere.

UPDATE

• 16.06.2012 kl.00:35

• Bare en litten oppdatering. Bildene er noen uker gamle, men dere har jo ikke sett noen av dem uansett så spiller ingen rolle. Jeg sitter nå på Starbucks og her derfor internett! Nyter en White Mocha Frappuccino. Jeg koser meg helt utrolig mye og må bare nyte de siste dagene. Skal gå nå så vi snakkes igjen senere. Håper sommeren har slått til for fult i Norge. Jeg er hjemme om 6 dager. Wææ..

ALIVE AT INSTAGRAM

• 08.06.2012 kl.18:02

• Hei! Ville egentlig bare stikke innom å si at jeg beklager mye for elendig bloggin! På grunn av det vil jeg informere om at jeg er i live på instagram og oppdaterer der daglig! Så hvis du er interessert er det bare å følge meg der, så ser dere i alle fall litt tegn til liv!

My name is Ida Oline. I am a 22 year old adventure-seeker from Norway. I'm now enjoying life in Sydney, Australia - untill the gypsy in me takes me away to more unxeplored places. Enjoy, and feel free to leave a comment or e-mail me at ida.o.jak@hotmail.com