Hellas 2012

CLOSE TO OVER

• 08.07.2012 kl.00:06
  • Nok en lang dag på ferie. Nå er vi jo tilbake i Athen, og det har vi vel egentlig vært siden i fem tiden i dag. Til min fortvilelse stengte de fleste butikkene klokken 18:00 i dag.. Og gjett hva.. Alt er stengt i morgen. Fryktelig trist, jeg som trodde jeg skulle få shoppet en hel hau disse to siste dagene. Heldigvis fant vi en h&m som var åpen, så fikk kjøpt litt sommertøy på salg, det var et lite plaster på såret. Så kan jeg jo se det positivi i det hele og tenke at jeg sparte penger! I morgen er siste dagen før vi drar hjem på mandag. Skal bli godt å komme hjem til kulde og regn nå. Nei huff.. Hvordan står det egentlig til med været på sørlandet?

BYE BYE NAXOS

• 07.07.2012 kl.09:23

• Da var vi ferdig på Naxos. Herligland som tiden flyr, vi har jo bare noen få dager igjen før vi er hjemme igjen. I dag er det lørdag og på mandag er vi hjemme igjen, helt sykt at to uker kan gå så fort. Skal bli litt godt og komme hjem igjen også, jeg var jo bare hjemme i fire dager etter at jeg kom fra USA. Har nesten ikke vært hjemme i hele vår egentlig. Egypt, Malaysia, Thailand, USA, Hellas. Men men, nå skal jeg nyte noen dager i Athen, gjøre siste innspurt på shoppingen så hjem å jobbe. Høres i grunn fryktelig kjedelig ut når jeg tenker på det på den måten, men jeg har godt av å komme inn i noen ordentlige rutiner igjen! Naxos var i alle fall en fantastisk øy, drar gjerne tilbake hit!

LAST DAY

• 06.07.2012 kl.23:52
  • Jeg beklager så mye for dårlig oppdatering i dag! Vi har vært på lang, lang kjøretur og sett masse, masse, så var vi bare så vidt innom hotellet før vi dro inn til byen for å spise middag og slikt. Snakk om å utnytte siste dagen på Naxos godt! Nå er jeg steintrøtt og gleder meg masse til å legge meg, så er det båt til Athen i morgen klokken halv 12! Jeg skal nok få blogget igjen før den tid. Også må jeg forresten si tusen takk for alle de koselige tilbakemeldingene på gårsdagens anntrekk, dere er vel skjønne, god natt

READY TO DANCE WITH THE WIND

• 05.07.2012 kl.09:37
  • God morgen, god morgen. Nå bærer det til stranden og jeg er klar for mere windsurfing! Det er klart jeg blir pro, for i dag skal vi leie brett for hele dagen. Hurra. Vi snakkæs.

VINDSURFING

• 04.07.2012 kl.18:33
  • Som dere ser så prøvde jeg vindsurfing i dag! Vi (meg og min bror) begynte med en time med instruktør, så fikk vi ha brettet i en time, det hele kostet 70 euro. Første 20 minuttene stod vi på land og instruktøren forklarte regler og tips om hvorden det hele skulle gjøres, så var det bare å hive seg i det! Det å stå på brettet var ikke så vanskelig, det var det å kjøre i riktig rettning som var vrient! Her står instruktøren å forteller meg hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal holde seilet.

Må si det er fryktelig rart at mamma ikke fikk noen bilder av da jeg falt! Hvis vinden tok tak i seilet og jeg stod plassert feil var det over og ut, dette var noe som skjedde flere ganger. Her svømmer jeg og Emil tilbake etter at jeg har kjørt i feil rettning alt for lenge. Det er ikke bare, bare når alt man klarer plutselig blir å kjøre rett til sjøs, da er det bare å hoppe i have, svømme tilbake og begynne på nytt!

Til slutt fikk vi begge litt teken på det, men absolutt ikke så mye som jeg skulle ønske. Det kule med vindsurfing er jo at det kan gjøres hvor som helst, i og med at det nesten alltid er vind ved havet så er det mye oftere forhold for dette enn for vanlig surfing foreksempel. Kanskje det er dette jeg skulle invistere i og begynt med hjemme i Kristiansand? Hoho, hadde det bare ikke vært så dyrt. Håper i alle fall på å få leid brett i morgen også, så kan vi øve litt til!

Noen andre som har prøvd vindsurfing?

PORTALEN

• 04.07.2012 kl.09:48

• Måtte jo slenge med et klassisk solnedgang bilde fra den kjente Portalen her på Naxos. Hvis gjør et søk på dette på google vil du nok få opp en hel hau av slike bilder, for dette er en må gjøre når man er på Naxos. Det andre bilde er utsikten fra Portalen, over selve sentrum på Naxos. Flott by, men ikke like gammel og pen som de små byene på Santorini. Nå skal vi på stranden, og jeg skal slikke sol som bare det, nå er det bare tre hele dager med sol igjen - siste innspurt!

BEACHBOUND

• 03.07.2012 kl.17:20

• Her på Naxos har strandene helt krystallklart vann, altså helt nydelig. Vi kom tilbake til hotellet for en stund siden, jeg la meg net i sengen - en, to, tre så sovnet jeg. Man blir trøtt av å være på ferie, det skal være sikkert å visst. I alle fall når du har foreldre som drar deg opp klokken ni om morgenen, og jeg hver kveld er dum nok til å se på film til langt på natt. Men, men. Hva vi skal i kveld vet jeg ikke enda, men nå skal jeg i alle fall ta en dusj og gjøre meg klar til hva enn kvelden har å by på. Kos dekk.

INSTAGREECE

• 03.07.2012 kl.09:01

• Slenger bare ut bildene jeg har lagt ut på instagram fra Hellas så langt. Nå skal jeg på strande, så skal prøve å få tatt noen bilder der i dag! Har jo nesten ikke lagt ut bilder fra stranden i det hele tatt! Også vil jeg jo så klart minne dere på at dere må følge meg, for dere som ikke allerede gjør det så klar! Navnet mitt er idaolineja, eller dere kan bare trykke på linken:

WITH WIND IN MY HAIR

• 02.07.2012 kl.16:22
  • Båtturen gikk overraskende smartefritt, selv om den var veldig forsinket og vi ventet lenge på brygga. Nå er vi i alle fall endelig kommet oss til Naxos! Til nå ser det utrolig fint ut, men turkist vann og hvite strender. Det blåser ufattelig mye i dag da, får håpe dette er noe som gir seg. Nå har vi nettopp vært på hotellets resturant og spist, så skal vi kanskje snart ta en tur ned for å se på stranden etterhvert.

NAXOS NEXT

• 02.07.2012 kl.08:32
  • Da var siste dagen på Santorini kommet! For en flott øy, stille og rolig, men utrolig pen og koselig. Turen går nå videre til Naxos, så nå har jeg en aldri så liten båttur i vente. Det blåser som bare det og bålgene er skyhøye, dette blir gøy. Hvis jeg overlever dette så snakkes vi når jeg er der!

IDYLLISKE OIA, SANTORINI

• 01.07.2012 kl.09:16
  • Tenkte bare å legge ut noen bilder fra gårsdagen. Vi dro først til en strand og lå der til i to-tiden, etter det dro vi opp til en koselig liten by som heter Oia. Åååååja, Oia. Nettopp. Uansett, samme som Fira, som vi var i dagen før, så var denne byen noe av det peneste og kosligste jeg noen gang har sett. For det meste bare smale søte gater.

Her spiste vi pannekaker med sjokolade og is, og drakk kaffe. Helt ok utsikt liksom, ja. Noen som er litt misunnelige?

Her ser dere den ene siden av byen. Slik ser det ut overalt i sentrumene rundt på Santorini. Helt nydelig. Det jeg lurer på er hvordan i alle dager de har klart å bygge alle disse bygningene helt på toppen av fjellene. Det høres ut som mye bæring.. og nå er disse bygningene nok så gamle også, så de hadde nok ikke det beste utstyres. Uansett; takk til dem som gjorde det mulig, for dette er virkelig noe alle burde se med eget øye - idyllisk.

FIRA, SANTORINI

• 29.06.2012 kl.23:53

• Hei hå! For en deilig dag. Den started så klart med frokost, så dro vi på en strand som heter Kamara Beach i byen Kamara. Der lå jeg å steiket og leste til i to-tiden da vi gikk for å spise lønsj. Jeg badet faktisk ikke i det hele tatt i dag, hoho, pingle-Ida. Etter lønsj dro vi tilbake på hotellet og dusjet og stelte oss for å dra til den største øyen på Santorini, Fira. Herligland for et fantastiskt fint, koselig og lite sentrum. Hvite murhus med smale gater og blomster på veggene. Helt idyllisk. Utsikten fra toppen av byen  er det heller ikke noe å legge skjul på at var perfekt. Før vi dro tilbake til hotellet igjen så vi på solnedgangen og spiste middag med utsikt over byen. Som sagt; deilig dag.

28.06.2012

• 28.06.2012 kl.23:03
  • God kveld, god kveld! Nå sitter meg og Emil (min bror) utenfor resepsjonen i desperat forsøk på å bruke resepsjon internettet.. Resepsjonen stenger altså 23:00 og det er den eneste plassen på hotellet hvor vi har internett tilgang - hvem sin idé var det liksom? Jaja, nå sitter vi i alle fall her i mørket og det blåser som bare det. I dag har vi lugget på stranden, spist god mat og alt det der som man gjør når man er på ferie. Jeg har lest masse i boken min, My Sisters Keeper. Århhh, den er så søt. Nå skal jeg lese blogger, laste ned en film, gå tilbake på hotellrommet og så se på den filmen til jeg sovner. Har noen tips til hvilken film?

DON'T COUNT THE DAYS. MAKE THE DAYS COUNT.

• 26.06.2012 kl.21:27

• Herligland så fint det er her i Athen, bare se denne utsikten fra Acropolis, ahh. Men så skal det sies at jeg gleder meg utrolig mye til strandliv på Santorino. Vi blir hentet med taxi klokken halv 7 i morgen, så nok en gang er det tidlig opp. Håper været har blitt bedere hjemme og at sommeren har startet for fult. Vil også nevne at selv om jeg er i Hellas så er jeg noe jævlig misunnelig på dere som får nyte første konsertkveld på Hovefestivalen i dag. Håper og vet at det blir helt fantastisk. Første gang på tre år jeg ikke er der! Men jeg kan jo egentlig ikke klage, jeg får ta det igjen til nesteår! Kos dere hjemme alle sammen, om dere er på Hove eller ei.

ACROPOLIS

• 26.06.2012 kl.14:50

• I dag dro vi som jeg sa vi skulle til Akropolis! Akropolis er et lite fjell med en flat topp som stiger 150 meter over sjøen. På dette fjellet ble det på 400 tallet f. kr. reist flere store bygninger. Det er helt utrolig å tenke på hvordan de klarte å reise disse bygningene for så utrolig lenge siden, og det er rart å tenke på at det er så gammelt. Som du ser på noen av bildene ser du at de jobber for å opprettholde dem, slik at de ikke raser sammen. Nå skal vi dra å spise på Hard Rock cafe. Ahh jeg gleder meg. Ha en fin dag!

ATHEN

• 25.06.2012 kl.21:53

• Første dag i Athen vell overstått! Vi har spist relativt ok mat, is, drukket kaffe, shoppet og gjort unna litt sightseeing. Gud så trøtt jeg er etter en lang, lang dag. Jeg gleder meg som bare det til å legge meg. I morgen er det opp nokså tidlig igjen (halv 9 kanskje) for å spise frokost, deretter skal vil til Acropolis! Det tror jeg blir veldig kult. Gleder meg til å ta masse bilder av masse gamle, flotte bygninger. Herligland så fint det er her forresten, gamle bygg overalt. Også er det så koselig, med trær og blomster innimellom det hele også. Trives! Nå er det tid for dusj så senga, god natt!

My name is Ida Oline. I am a 22 year old adventure-seeker from Norway. I'm now enjoying life in Sydney, Australia - untill the gypsy in me takes me away to more unxeplored places. Enjoy, and feel free to leave a comment or e-mail me at ida.o.jak@hotmail.com